preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Dr. Andrija Mohorovičić" Matulji

Login
Sigurniji internet

 

 

Brošura o e-nasilju:

Jesmo li naivci?

Knjižnični katalog

Internet stranica knjižnice


Kalendar
« Srpanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 28. 2. 2017.

Ukupno: 317443
Ovaj mjesec: 2663
Ovaj tjedan: 416
Danas: 257
Korisni linkovi
Raspored zvonjenja

PRIJE PODNE

1. SAT   08:00 - 08:45

2. SAT   08:50 - 09:35

9:35 - 9:45 ODMOR ZA MARENDU U UČIONICI

3. SAT   09:45 - 10:30

10.30 - 10.45 VELIKI ODMOR

4. SAT   10:50 - 11:35

5. SAT   11:40- 12:25

6. SAT   12:30 - 13:15

7.SAT    13.30 - 14.15

8.SAT    14.20 - 15.05

9.SAT    15.10 - 15.55

 

Hrabri telefon

Oglasna ploča
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
BIG RADIONICE - BUDI INTERNET GENIJALAC
Autor: Siniša Topić, 27. 5. 2024.

Budi internet genijalac je Googleov program kojim se poučava djecu osnovama digitalnog građanstva i sigurnosti kako bi mogli pouzdano istraživati internetski svijet. U Hrvatskoj ga provodi udruga “Suradnici u učenju” koja radi na prevođenju, lokalizaciji i prilagodbi materijala te organizira radionice za učenike, učitelje, roditelje i lokalnu zajednicu.

U sklopu projekta BIG (Budi internet genijalac) u OŠ „Dr. Andrija Mohorovičić“ Matulji je od 21. do 27. svibnja s razrednim odjelima 6.a, 6.b, 6.c, 6.d, 7.c i 7.d održano 6 radionica:

6.a Cool je biti dobar
6.b Dijeli pažljivo
6.c Cool je biti dobar
6.d Čuvaj svoje tajne
7.c Pazi se prevaranata
7.d Pazi se prevaranata


U srijedu, 22.5.2024. u 6.b razredu održana je radionica na temu Dijeli pažljivo. Uvodno smo porazgovarali o aktivnostima u online okruženju, digitalnim tragovima, pozitivnom digitalnom okruženju te oprezu pri dijeljenju. 
Učenici su aktivno sudjelovali, razmijenjivali mišljenja, davali vlastite primjere. Za realizaciju aktivnosti korišteni su papir, škare, ljepilo i olovku te projekcija. Aktivnosti su realizirali u parovima te su dobro surađivali, promišljali o svakoj situaciji i bili vrlo uspješni. Na kraju smo  zaključili da je važno biti oprezan prilikom dijeljenja te  paziti što i s kime dijelimo.


U utorak, 21.5.2024. u 6.d razredu održana je radionica na temu Čuvaj svoje tajne. U uvodnom dijelu, naglašava se važnost osobne privatnosti i sigurnosti te zašto je važno osobne stvari držati pod ključem, a pojedini učenici navode vlastiti primjer gubitka i zlouporabe svoje lozinke bilo zbog nesmotrenosti ili dijeljenja iste s drugima. Razgovarali smo o raznim lozinkama, navodeći primjere dobrih i loših, nakon čega se zaključilo koliko je važno stvoriti sigurnu lozinku.
Nakon toga učenici su u parovima kombinirali simbole, brojeve i slova te smišljali sigurne lozinke i zaključili da u duhu njegovanja dobrih digitalnih tragova, svoju lozinku nije dobro dijeliti te da je jako važno smisliti sigurnu lozinku radi osiguranja osobne privatnosti, jačanja sigurnosti te zaštite osobnih podataka.


U srijedu, 22.5.2024. u 7.d i u ponedjeljak, 27.5.2024. u 7.c razredu održana je radionica na temu Pazi se prevaranata. Prethodno smo ponovili ono što već znamo o opasnostima koje vrebaju na internetu, posebno aktivnostima koje ugrožavaju sigurnost naših podataka i potencijalnu krađu istih te smo poveli raspravu na konkretnim primjerima. Učenici su zatim obradili nekoliko ponuđenih scenarija s primjerima za koje su svaki ponaosob utvrđivali je li stvaran ili prevara. Svoje odluke su i obrazložili te iznijeli zaključak kako se ponijeti i na što obratiti pozornost u takovoj situaciji. Učenici su bili jako zainteresirani i aktivni tijekom cijele radionice. Primjeri su preslike stvarnih situacija i odlična pouka učenicima koju će moći primijeniti u svakodnevnim virtualnim aktivnostima i sličnim situacijama u kojima se mogu naći.


U petak, 24.5.2024. u 6.c i u ponedjeljak, 27.5.2024. u 6.a  razredu održana je radionica na temu Cool je biti dobar. 
Razgovarali smo o stvaranju i očuvanju pozitivnog digitalnog okruženja, o ljubaznosti i dobroj komunikaciji te činjenici da sve što objavljujemo na internetu može utjecati na druge.
Nakon toga smo nastavili s radionicom u kojoj su učenici u parovima  provodili aktivnosti rješavajući različite scenarije koje su prepoznali i iz vlastitog iskustva te su iste komentirali, iznosili svoja mišljenja, raspravljali o njima. Učenici su bili jako aktivni tijekom cijele radionice i dobro surađivali. Mišljenja sam da su ovakove radionice važne jer nose poruke bitne za osobni i "virtualni" razvoj djeteta te ih je važno ponavljati. Radionica potiče razvoj empatije, ljubaznosti te aktivnog promišljanja o situacijama koje će učenici moći prepoznati i primijeniti u životu.


Tematika ovih radionica čini građu koju treba često ponavljati jer pruža odlične primjere i pouke koje učenicima podižu svijest o istom te im daje alate i rješenja s kojima se mogu uhvatiti u koštac s najčešćim problemima  u online okruženju. 

Voditelj radionica: Siniša Topić

 




[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju