I ove godine naša škola obilježava Europski tjedan kodiranja koji se održava od 10. do 26. listopada. U razdoblju od 21. do 24. listopada, učenici 5. i 6. razreda sudjeluju u aktivnostima programiranja unutar projekta Code Week s temom: “Prepoznavanje emocija pomoću umjetne inteligencije“.
Učenici petih i šestih razreda upoznali su se s osnovnim pojmovima umjetne inteligencije (AI) i strojnog učenja kroz praktičan i zabavan projekt u Scratchu.
Korištenjem mrežnog alata Machine Learning for Kids, učenici treniraju vlastiti model umjetne inteligencije koji prepoznaje emocije iz teksta (npr. sretan, tužan, ljut).
Machine Learning for Kids:
Nakon što su unijeli primjere rečenica za svaku emociju i “naučili” model kako ih razlikovati, učenici povezuju svoj model s programom Scratch, gdje stvaraju interaktivnog robota koji reagira na korisnikov unos.
Kada učenik napiše rečenicu, robot koristi AI model kako bi “odlučio” o kojoj je emociji riječ i potom prikazuje odgovarajuću reakciju – smiješak, tugu ili ljutnju.
Scratch:
Kroz ovu aktivnost učenici:
- uče kako funkcionira umjetna inteligencija i prepoznavanje obrazaca,
- razvijaju računalno razmišljanje, logiku i kreativnost,
- surađuju u paru, testiraju i poboljšavaju svoj model,
- kritički promišljaju o točnosti AI sustava i ulozi podataka u učenju stroja.
Aktivnost povezuje elemente programiranja, emocionalne pismenosti i digitalne kreativnosti, a provodi se u okviru EU Code Week 2025.
Trajanje: 2 školska sata
Dob učenika: 5. i 6. razred (10–12 godina)
Alati: Machine Learning for Kids, Scratch
Autor aktivnosti: Siniša Topić

