
Dana 26.11. u našoj školi održana je edukativna radionica o rizicima od katastrofa i potresa.
Edukativna radionica osmišljena je kako bi učenicima približila važnost podizanja svijesti o
rizicima od katastrofa i potresa te ih poučila pravilnom postupanju u slučaju potresa. Tijekom
radionice učenici su sudjelovali u tri ključne aktivnosti: uvodnom predavanju, natjecanju na
potresnom stolu i kvizu.
Program je započeo kratkim uvodnim predavanjem o udruzi HCPI-IS, potresima te aktivnostima
koje će se provoditi tijekom edukacije. Jedan od ključnih elemenata programa jest korištenje
specijalizirane opreme za simulaciju potresa, odnosno manjeg potresnog stola. Ova oprema
omogućuje učenicima promatranje ponašanja modela konstrukcija pri različitim intenzitetima i
karakteristikama potresa. Na taj način učenici stječu praktična znanja o otpornosti građevina i
potencijalnim rizicima.
Nakon predavanja slijedi natjecanje na potresnom stolu, tijekom kojeg će učenici, podijeljeni u
timove, izrađivati modele konstrukcija koristeći edukativne komponente popularnog seta
“MOLA”. Za izradu modela konstrukcije predviđeno je oko 20 minuta. Nakon toga slijedi
testiranje modela na potresnom stolu kroz pet razina, pri čemu svaka razina traje otprilike 30
sekundi. Ako model uspješno izdrži svih pet razina, uklanjaju se dva elementa, a testiranje se
nastavlja sve dok se model ne sruši. Pobjedu odnosi tim čiji model izdrži najdulje, a svaki član
pobjedničkog tima bit će nagrađen HCPI vrećicom s prigodnim nagradama.
Testiranjem konstrukcija pod različitim opterećenjima učenici stječu jedinstveno iskustvo
učenja kroz interaktivnu igru i praktično testiranje. Osim natjecanja, učenici će sudjelovati i u
kvizu koji pokriva teme pravilnog ponašanja tijekom i nakon potresa te pitanja u vezi s
potresima. Timovi koji nisu osvojili pobjedu na potresnom stolu imat će priliku osvojiti nagrade
kroz kviz, a svaki član tima dobit će pojedinačnu nagradu.
Radionica traje dva školska sata, odnosno 90 minuta, a predviđeni broj učenika po radionici je
od 20 do 30.




